میز تاریخ طرفداری به بازی خاطره انگیز ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه اختصاص دارد. دیداری که در جام جهانی 2022 قطر شاهد تکرار آن خواهیم بود

تیم ملی فوتبال کشورمان در روز 31 خرداد ماه سال 1377 در دومین دیدار خود در مسابقات جام جهانی 1998 به مصاف تیم ملی آمریکا رفت، این بازی در شهر ژرلاند لیون برگزار شد.

به گزارش طرفداری، در این بازی سیاست بر فوتبال ایران و آمریکا سایه انداخته و روابط سیاسی 2 کشور بعد از سالها تغییرات کلانی کرده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا از دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد عذرخواهی کرده و ایرانی ها هم مباحثه گفتگوی تمدن ها را در سطح بین المللی به راه انداخته بودند.

در ابتدای مسابقه طبق پروتکل جلسه مدیران، قرار شد ایرانی ها برای دست دادن ابتدای بازی به سمت آمریکایی ها بروند اما ایرانی ها اعلام کردند که نمی توانند چنین کنند و آمریکایی ها پذیرفتند که خودشان به سمت بازیکنان ایران بروند.

ایرانی ها اما در پاسخ رزهای سفیدی را به نشانه صلح به بازیکنان آمریکا دادند.

ایران برابر تیم ملی آمریکا، با نتیجه 2-1 برنده شد، این اولین برد تیم ملی فوتبال کشورمان در تاریخ مسابقات جام جهانی فوتبال بود. تیم ملی فوتبال کشورمان با این برد برای اولین بار در تاریخ مسابقات فوتبال جام جهانی برنده شد.

میز تاریخ طرفداری